tisdag 16 december 2008

Oro över träningen

Jag har en stor oro över att misslyckas med träningen. Problemet med denna oro är att det är svår att säga exakt när man "misslyckas". Är det ett "misslyckande" att man inte genomför ett planerat träningspass? Är det "misslyckande" att avbryta ett påbörjat pass? Är det ett "misslyckande" att bli sjuk och gör ett uppehåll? Hur långt ska i så fall detta uppehåll vara för att man ska ha "slutat" träna?

De här tankarna är helt enkelt bara skittankar. Det finns inga misslyckanden när det gäller min träning i alla fall. Det finns bara mål som jag vill uppnå. Ibland kanske man sätter målen lite för högt, ibland kanske lite för lågt. Men man misslyckas inte.
Den dagen man ger upp kanske är ett misslyckande. Men jag är så envis och jag ger aldrig upp. Jag kanske behöver ta en paus och få lite perspektiv på saker och ting, men jag kommer alltid tillbaka.

Så min slutsats av detta är att den dagen jag ger upp är en tråkig dag för det är den dagen jag dör! Så länge jag lever kommer jag alltid kämpa!
För mig finns inga misslyckanden det finns bara saker man kan lära sig något utav!

Så nu har jag raderat orden misslyckande och måsten från min hjärna. Gud va skönt!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar