måndag 8 december 2008

Det finns en uppviglare ibland oss...

Imorse insåg jag att det finns en uppviglar ibland oss.
Av någon anledning fick jag för mig att jag skulle snooza, ja, jag har otroligt svårt att förstå att jag ska tända lampan när klockan ringer och inte somna om igen. Jag vaknade först när klockan var 06:20.
Då helt plötsligt kom han fram...Uppviglaren!
Maken säger helt plötsligt:
"Det kommer bli lite ont om tid nu när vi vaknat så sent. Ska vi inte ligga kvar och kramas?"
Detta fick mig att tända lampan för att se om han skojade eller inte. Men han var helt gravalvarlig!
Jag fick tänka fram och tillbaka och fram och tillbaka igen för att försöka förstå vad som hände.
Sedan gick det upp ett litet ljus för mig.
"Okej, du kan ligga kvar, men jag tänker gå och träna", sa jag och hoppade upp ur sängen och drog på mig träningskläderna.
Det tog några minuter innan uppviglaren drog sig upp ur sängen och till slut följde med till gymmet!

Vi körde samma pass som förra veckan så det blev armar och axlar. Tog det lika lugnt som förra gången vilket jag tror är rätt just nu för mig!
Skönt var det! Tur att uppviglaren inte vann över mig i morse utan att jag stod på mig!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar