tisdag 9 december 2008

Första passet på crosstrainern

Igår kväll kände jag mig ganska trött och inte på topp. Det är inte så att jag känner mig sjuk på något sätt utan mer att det gyllene skimret runt träningen hade avtagit lite. Jag packade i alla fall ihop min väska och gick och la mig och vaknade 06:00. Jag kände fortfaranda att jag var seg i kroppen och inte alls så pigg som jag har varit tidigare morgnar.
Jag försökte väcka maken men han mumlade bara att han inte skulle till gymmet denna morgon utan att han skulle springa på eftermiddagen istället.

Igen låg jag där i sängen och funderade på om det jag kände i kroppen var något som jag skulle lyssna till eller om kroppen bara försökte jävlas med mig för att den hellre ville ligga kvar under det varma täcket och sova.

Till slut bestämde jag mig för att åka till gymmet i alla fall. Och tur var väl det!
Som det känns nu så var kroppen bara lite tvär, och när jag väl stod på Crosstrainern så var det fullt ös som gällde.

Till min stora bisvikelse var den Crosstrainern som jag hade tänkt att använde upptagen. Det är en sådan man rör både på ben och armar. Kvar fanns det en där man bara rör på benen.
Jag hoppade upp lite besviket på den och tänkte att jag kunde byta när den andra väl blev ledig. Efter 15 minuter blev den andra ledig men då kände jag att jag hade fullt upp med att klara av den jag stod på så jag bytte faktiskt inte.
30 minuter senare var jag en liten våt hög som klev av maskinen med en skön känsla i kroppen. Jag hade svettats sjukt mycket men jag hade inte "flåsat" så mycket under passet. Dock kände jag musklerna i benen jobba utav bara sjutton. Precis det som jag var ute efter.

Det enda som inte var optimalt var att jag glömt min vattenflaska på jobbet. Inte bra!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar