söndag 21 december 2008

Jag är en blöt handduk

Idag körde jag 60 minuter löp med gånginslag. Själva löpningen gick inge vidare. Jag hittade inte andningen och jag kände mig otroligt tung i kroppen.
Ni vet hur en nytvättad handduk kan vara när den kommer direkt ur torktumlaren? Fluffig, varm, mjuk och lätt? Sedan kan ni tänka er en handduk som bara har tvättats men inte centrifugerats eller torktumlats. Den är kall, blöt och supertung.
Idag var jag en 175 x 50 cm dyblöt Sir Henry!

Efter 30 minuter var jag redo att ge upp. "Det här ger ingenting", tänkte jag men insåg snart att det var Butter och Trötter som slagit sina kloka huvuden ihop och försökte få mig att sluta.
Så jag bytte musik i min iPod och fortsatte men fokus på att få löprundan att bli roligare.
Helt plötsligt kom jag på mig själv med att göra höga knäen, indianhopp, sparkar i rumpan och utfall. Det var superjobbigt men det var oxå superkul=)

Nu tar vi nya tag för imorgon är det PUMP igen!!! Tjooooho!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar