onsdag 17 december 2008

Jag funderar på stockholm halvmarathon

Nu börjar jag dras med mer och mer i det här. Jag har funderingar på att förutom Göteborgsvarvet springa Stockholm Halvmarathon som går av stapeln 12 september 2009. Det som får mig att vilja göra det är att det ligger på lagom i tid efter Göteborgsvarvet samt att jag då har ett träningsmål efter Varvet för det känns som om det finns en risk att man annars bara lägger av 16 maj 19:00.

En annan anledning är att jag vill springa ett lopp med syster E.
Hon skulle egentligen varit med på Varvet i år men var tokförkyld och hade världens hosta! Hon kämpade in i det sista för att kunna vara med men när hon blev skjukskriven förstod hon att "loppet" var kört. Så hon gjorde det enda rätta och stannade hemma medans jag, vettskrämd, åkte ner. Trist!
(Istället sprang hon just Stockholm Halvarathon 9:e september på 01:53:03! Kanontid för en kanon tjej! Men jag och Syster F var mindre lyckade. Vi lovade att hejja på henne och vi bestämde en plats där vi skulle stå och en ca. tid då hon skulle springa förbi. Vi kom lite tidigt till platsen och bestämde oss för att gå in och drick vin på ett ställe precis bredvid. 5 minuter innan anged tid stod vi på plats och väntade, och väntade, och väntade men syster E dök inte upp. Tillslut insåg vi att vi hade missat henne och vi fick veta senare att vi kom ut ca 20 minuter efter att hon sprungit förbi...)

Men då kanske det är så att vi kan sammanstråla i Stockholm Halvmarathon istället, eller?
Syster E har du lust med det???

Kram

2 kommentarer:

  1. Hallå Syster L!

    Det är klart att vi ska springa Sthlm halvmara tillsammans :-) Jag behöver nog hela våren för att träna inför loppet.

    Jag måste säga att du är helt otrolig, du är grym. Boka in onsdagar 18:30 då kör vi powestep på SATS Hornstull, allt för att nå målet beach 2009!

    Kramis, syster E

    SvaraRadera
  2. Enligt vad jag har hört, hann du ju ändå se en rätt snygg kille (elller snygg häck) springa förbi, som du senare kunde härleda till en i denna blogg ej nämnd person...

    SvaraRadera