fredag 12 december 2008

Jag och mina bölder

Fan, nu blir jag så arg, ledsen och frustrerad. Och det är inte ofta jag blir det.
Efter löpturen hoppade jag in i duschen och när jag skulle tvätta ansiktet kände jag enorma bölder. Ja, de är verkligen enorma. Det ser ut som jättefinnar, och ja det kanske det är. Jag vet inte.
Stora och infekterade är de i alla fall och det blir bara större och fler!
Jag har alltid haft dålig hy och när jag var lite yngre längtade jag tills jag blev "vuxen" (över 20år) för då skulle problemen med hyn att försvinna. Nu är jag snart 25 och det är värre än det har varit på länge. Det är lixom större och djupare och inget som går att klämma, bara något som ligger långt under ytan och lurar.
Hemskt är det!

I september kom jag över rekomendationen att testa Aloe Vera. Det ska vara så outspädd som möjligt och den ska drickas två gånger om dagen.
Jag drog iväg och köpte en liter Aloe Vera och redan efter tre dagar märkte jag stor skillnad. Hyn blev mjuk och levande och håret blev så lent som jag aldrig varit med om. Helt otrolig. Detta höll i sig i över en månad tills flaskan tog slut.
Ingen fara på taket tänkte jag, det är ju bara att köpa mer.
Tyvärr kom jag inte iväg förrän nu i december och då hade de inte det märket som jag haft tidigare. Så jag tog en annan (se inlägget från 4/12)

Idag har det gått över en vecka och det enda jag har märkt är att det har bilvit värre=( Och jag kommer inte ihåg vad det märket som jag drack innan hette så jag har svårt att googla och hitta det någon annastans.

Ja, kanske inte så mycket att göra åt men det är ett helvete när det sitter i ansiktet och det gör ont!!!

Så, där fick jag ur mig lite negativitet. Nu är det bara att resa sig upp igen och gå vidare!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar