tisdag 16 december 2008

Inga måsten bara viljor

Det finns inga måsten bara konsekvenser! Har ni tänkt på det någon gång?
Forskning har visat att om man säger/tänker ordet måste så blir människor mer negativt inställda. Därför ska man tänka att jag måste inte göra saker utan jag vill.
T.ex. Jag måste inte tvätta mina kläder, konsekvensen blir då att jag har skitiga och illaluktande kläder på mig. Jag vill/väljer att tvätta mina kläder för att de ska vara rena.
T.ex. Jag måste inte träna, konsekvensen blir då att jag blir trött, oftare sjuk och då jag älskar mat kommer jag garanterat att bli överviktig. Jag vill/väljer att träna för då orkar jag göra fler saker och jag mår bra.

Alltså det finns inga måsten, bara val och vilja!

Det är precis det här som jag är ute efter att få in med träningen. Träningen ska inte vara ett måste, det ska vara ett val eller ännu bättre en vilja från mig att motionera.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar