tisdag 2 december 2008

Äppelkaka och cellgifter

Ikväll när jag kom hem doftade det ljuvligt i lägenheten.
Maken hade följt mina instruktioner och tagit ut äppelkakan ur ugnen som jag satte in innan jag gick ut.
Och nu kanske ni undrar varför jag ställt mig och bakat äppelkaka?!?
Jo, imorgon ska jag med på mammas cellgiftsbehandling och jag längtar så!
Det kanske låter konstigt att jag längtar till behandlingen, men jag, mamma och pappa har så himla roligt under de tre timmar som vi spenderar ihop.

Min mamma har fått bröstcancer för andra gången och har i detta skede opererat bort ena bröstet. Cancern har inte spridit sig och hon får en "lättare" cellgiftsbehandling på vilket jag och mina systrar följer med på.

Jag är självklart inte glad att min mamma har fått cancer men jag ser det lite på det sätt att "inget ont som inte har något gott med sig". Nu tar vi oss tid att göra saker och att t ex sitta och prata i tre timmar mitt på dagen onsdag händer ju aldrig annars.

Så jag hatar sjukdommen men gillar vissa bieffekter av den.

Oj, nu har jag visst tjyvsmakat lite på kakan. Den var otroligt gooooood!!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar