onsdag 31 december 2008

Sista passet för året

Ja, då var sista passet för året avklarat. Det blev 6 ganska ovanliga kilometer och det var nog i ärlighetens namn inte årets pass=)
De första kilometrarna var riktigt tunga, och sedan märkte jag det. Axlarna satt upp vid öronen!
Jag försökte hålla tempo och slapna av i axlarna men det är ju helt omöjligt*arrrgh*
Så jag beslöt mig att fokusera på att slappna av i axlarna och strunta i tempot.

Så jag la kraften i benen, där den ska vara (!?!) och sedan spände jag magen och ryggen och slappnade av i armarna helt. Det måste sett helt tokigt ut, men det struntade jag i. Så fort jag försökte höja tempot och ta med armarna åkte axlarna upp och blev spända igen.

Så jag forsatte att spänna magen och rygg och slappna av i armarna. Jag kände mig som en sjöjungfru i trä som sitter i fören på ett gamalt skepp. Stark!

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar