onsdag 3 december 2008

Dagens "light bulb"


Idag gav jag mig ut på veckans löptur! Dels för att kunna stryka det från "Maken utmanar!" men oxå för att komma igång med löpningen.

När jag säger löpning menar jag egentligen kärringjogg.

Så idag när jag gav mig ut tänkte jag inte låta mig nedslås så mycket av hastigheter och längd utan bara försöka hitta ett skönt joggtempo. Så jag struntade i pulsklocka och uppmätt sträcka och gav mig bara ut. Och det var här jag fick dagens "light bulb".

Jag har alltid pressat mig själv väldigt hårt, alltid prestera bättre, alltid springa fortare, alltid springa längre. Det blir tråkigt i längden och tillslut ger jag upp. Dagens "light bulb" handlar alltså om att jag har insett att jag inte är en elitlöpare eller att jag ägnar mig åt elitträning. Jag är tyvärr inte heller en motionär... Jag är helt enkelt en otränad soffpotatis! Därför måste min första målsättning vara att bli en motionär.

En motionär i mina ögon är en en person som tränar regelbundet - och en som tränar för att det är "roligt".
Så mitt nya mål är att jag ska bli en motionär med regelbunden träning!
Kanske inte låter som en så stor upptäkt men för mig var det det.

Tillbaka till dagens pass. Jag försökte verkligen att inte pressa mig själv utan bara att njuta av turen. Efter ca 40 minuter fick jag riktigt håll i högersidan. Det blev så illa att jag var tvungen att stanna och gå ca 1 minut men sedan körde jag på 1 minut superlungt och sedan släppte det.

När jag kom hem, efter ca 47 minuter, var jag inte helt slutkörd men jag kände att jag hade fått jobba.
Precis det jag ville uppnå med passet!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar