tisdag 9 december 2008

Mina nya fina böcker

Igår kom då mina nya fina böcker.
Jag började med att snabbscana Styrketräning för kvinnor. ,
Det första som slog mig var att det fanns otroligt många övningar i boken och mycket som man inte behöver göra på gymmet utan kan utföra nästan var som hellst.
Det andra som slog mig var att det var otroligt tydligt hur övningarna ska utföras och var man ska känna övningen.
Det tredje som slog mig var att det även fanns flera bra övningar i maskiner på gymmet och detaljerat hur man ska göra för att utföra övningen rätt.
Det fjärde som slog mig var att det fanns små bra tips som tex hur man stärker upp handleder och fotleder, kanon för mig som ska löpträna och behöver starka vrister.
Det som tyvärr känns lite tråkigt är att alla bilder känns lite "gamla". Jag vet inte riktigt men det känns lite 80-tal i rosa cykelbyxor och ett rosa linne. Jag kan tycka att det blir lite putt-i-nuttigt, bara för att det vänder sig till kvinnor så ska det var på det sättet. Det tycker jag är lite tråkigt.
Men helheten är att det är en kanonbok som man kan få mycket användning för!

Den andra boken, Allt om näringslära, hann jag inte gå igenom så mycket. Eller rättare sagt, det är inte en bok som man snabbscanar utan måste sätta sig och koncentrera sig lite mer.
Jag ville inte ha en bok med kostråd utan en som går mer på djupet och det gör verkligen den här boken. Jag hann läsa första kapitlet som beskriver hur förbränningen i cellerna går till. Mycket intressant!

Jag kommer nog att återkomma till båda böckerna då jag hoppas att de ska vara till hjälp i min träning och kosthållning framöver.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar