tisdag 2 december 2008

Bra start på dagen

Så idag gick jag och maken upp vid 06.00 för att släpa oss iväg till gymmet. Jag var förväntansfull och märkte att jag var trött när jag satte mig i bilen för att köra iväg. Efter en stund insåg jag att jag inte var trött utan att jag hade glömt mina glasögon hemma. Senare upptäkte jag att även sminkväskan inte alls var sugen på att åka iväg till gymmet utan hade även den stannat hemma istället.
Det var ju kul att man hade planerat ordentligt.

Men men...

Väl på gymmet tog vi det lungt, jag värmde upp 5 minuter på löpbandet och sedan tränade vi armar och axlar i maskinerna.

Visst tog vi det lungt men det fan va skönt det var. Jag har alltid tänkt att träning är dödsångest och andnöd under en lång period.
Visst kommer styrketräningen bli jäkligt jobbig om ett tag men det sköna är att man gör det under en sådan kort tid och sedan får man vila. Perfekt träning för mig.

Skönt att kunna stryka ett pass till i "Maken utmanar!"

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar