fredag 19 december 2008

Linnea och de sju dvärgarna!?!

Det finns en person jag inte litar på! Det är trist men så är det. Säger personen något så gör jag precis tvärt emot, oftast!
Personen jag pratar om är självklart min egen personlighet Trötter.
Trötter brukar infinna sig i min kropp när det är dags att gå upp på morgonen, och Trötter har många hyss för sig.
Något Trötter är expert på är att försöka få mig att ligga kvar i sängen, och detta kan ske på alla möjlig sätt. Oftast genom att hitta på saker som aldrig har hänt så att jag med gott samvete ska somna om.
Så var det i morse. Klockan ringde och jag snooza 2 gånger. Tredje gången satte jag mig upp och tände lampan.
Maken vred och vände sig och jag frågade om han skulle med till gymmet.
"Ont i halsen", kraxade han fram och då kom Trötter fram. "Jag har oxå ont i halsen", kraxade Trötter i mitt huvud och jag la mig ner igen.
Som tur var kom Kloker fram och sa "Vänta här nu lite, har du verkligen ont i halsen?"
Jag hakade på Kloker och tänkte "Hur kan jag veta att jag har ont i halsen? Jag har ju knappt vaknat än. Nu drar jag till gymmet!" och så gjorde jag det!

Kanonbra!

Men man ska vara vaksam och lyssna ordentligt vem som säger vad.
Om det är Blyger, Trötter och Butter som talar böra man lyssna med ett halvt öra.
Men är det Kloker, Glader, Toker eller Prosit så ska man lyssna nog på vad de säger...

Hahah, ja, här har ni alltså min personlighetsklyvning=)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar