måndag 15 december 2008

Dag + dag + dag + dag....

Jag har tänkt på det här med att ta en dag i taget. Det underlättar för mig något enormt!
Det gäller att man föstår vad det innebär och inte bara säger det.
Jag började träna 1:a december. Det är 15 dagar sedan. Känns som om det är betydligt längre sedan, men det är bara 15 dagar sedan.
Ser man det från en annan vinkel så har jag tränat i över en halv månad. Det känns lite längre. En halv månad, going strong mot en månad.

Just nu känner jag att motivationen kanske inte är så hög som den varit tidigare. Efter att ha sovit märkligt länge och konstiga tider i helgen kände jag mig som en klubbad säl imorse. Det är trist när man vet att man skulle kunna vara piggare bara man ansträngt sig lite över helgen.
Jag anade att det skulle bli så, och av den anledningen schemala jag första träningspasset denna vecka till kvällspump. Det kommer kännas riktigt skönt när vi är klara i kväll att få krypa ner i sängen och somna djupt.

Det viktigaste denna vecka är att få till någon form av träning i helgen. Det är så lätt att hamna ur fokus på helgerna så den här helgen ska jag verkligen försöka få till det.

Ja, det var tankar som rör sig i mitt huvud just nu!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar