onsdag 10 december 2008

I soffan under gårdagskvällen

Jag: Hmmm!
Maken: Åhhh!
Jag: Ahaaaa!
Maken: Nej!
Jag: Men...?
Maken: JAAAAAA!
Jag: Du är ett litet mirakel...

Hahahha, vilka galningar vi är.
Maken kollade på fotboll och jag läste bok om näringslära!
Shit vad intresant det är! Det är så sjukt häftigt att man lever, att vi finns! Kanske låter lite flummigt men maken han är verkligen ett litet mirakel. Ja, jag med för den delen.
Varje människa består av 100 000 miljarder celler som alla har uppgifter att sköta. För att cellen ska fungera gäller det att alla olika organeller i cellen ska fungera. Det är miljarder kemiska reaktioner som sker för att hålla kroppen igång och utfallet beror till stor del på vad vi stoppar i munnen. Det är helt sjukt!

Svindlande tanke!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar