onsdag 10 december 2008

Mitt mål; motionär

Jag har funderat lite över mitt försa mål som är att bli en motionär.
Just nu känner jag mig som en motionär, men jag har ju bara hållt på i 10 dagar. Något som känns helt osanolikt. Att jag började denna resa för 10 dagar sedan känns rent ut sagt löjligt. Jag har ju hållt på i fler månader känns det som.
Så då kommer vi till kruxet. När är man motionär???
Tidigare har jag gjort bedömningen att en motionär är en person som tränar regelbundet. Och det gör jag ju nu. Men man måste ju klara av det under en tid för att det ska räknas.

Så nu har jag fnulat runt och min tanke är att om jag forsätter som jag har gjort så kommer jag att vara motionär 11 februari.
Tanken kring just detta datum är att jag burkar orka hålla igång 2 månader innan jag ger upp. Därför har jag nu satt ett datum som är 2 månader och 11 dagar. Lagom konstigt för att det ska kännas bra för min del!

Så om jag forstätter att träna regelbundet fram till 11 februari 2009 har jag rätt att kalla mig motionär! Och har då uppfyllt ett av mina första delmål!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar