onsdag 17 december 2008

Löparschema

Nu har jag börjat ta hjälp av ett löparschema som jag hittat på marathon.se, att göra halvmaran på 2 timmar. Jag ska försöka följa det så gott jag kan, men det är inte lag! Det ska fortfarande vara kul och det är det jag ska komma ihåg.
Jag starta på vecka tre för det känndes som om det var där jag låg. Enligt schemat så ska vecka tre se ut på följande sätt:
Tisdag - lättdistans 6 km 38 minuter
Torsdag - lättdistans 6 km 38 minuter + 15 minuter styrketräning
Lördag - långpass med gånginslag 60 minuter

Så vi får se hur det ska går att klämma in!

I övrig ser min träningsvecka ut på följande sätt.
Onsdag - Pump
Torsdag - lättdistans 6 km 38 minuter (eventuellt kortare beroende på träningsverk från pumpen!?!)
Fredag - Vila
Lördag - 60 minuter långpass med gånginslag
Söndag - Crosstrainer och aramar

Det blir mycket men jag tror inte att det är helt hopplöst. Känner dock lite oro inför träningsverken som kommer efter pumpen. Jag får ta det lungt och känna efter ordentligt och inte ta i för mycket!!!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar