fredag 19 december 2008

Tankar under löppasset

Jag hade turen att hamna vid ett löpband som har en spegel framför. Detta gjorde att jag kunde se ordentligt hur jag ser ut när jag springer och det var intressant!
Provade på att köra lite löpskola och tittade på följande saker.

Att sträcka på mig
Att skjuta fram bröstet
Att tippa fram höften
Att rulla från häl till tå
Att springa med armarna längst med kroppen
Att fästa blicken högt upp
Att tänka på andningen.

Det är helt otroligt vad mycket man kan tänka på! Jag har nog trott att det bara var att snöra på sig skorna och sedan köra, hur svårt kan det vara?!?
Men jag kände att jag fick till det väldigt bra, och det var kanon att ha spegeln framför för då kommer man hela tiden på sig själv om man börjar säcka ihop.
Det viktigaste jag kom fram till idag var det där med att springa med armarna längst med kroppen. Jag brukar springa med armarna snett framåt (typ höger hand mot vänster axel etc.) När jag ändrade det kände jag att det stramade i högeraxeln men på ett bra sätt. Det är den jag har känt av när jag har fått håll tidigare.
Så jag hoppas att jag har hittat "roten till det onda".

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar