tisdag 16 december 2008

Julstressen rinner över...

Igår var jag så jäkla stressad. Jag har en viss förmåga att allt jag gör ska vara genuint och lixom gjort in i minsta detalj.
Förra året stickade jag strumpor till hela min familj och även till makens familj. Det var 10 par strumpor, 20 st strumpar alltså.
Jag höll på att få en hjärtattack på slutet då allt blev otroligt pressat.
I år har jag erbjudit mig att hålla i julen!
Ja, det stämmer, julen firas hos mig och maken i år. I och med det kommer det innebära lite mer förberedelser än tidigare år.

Så nu till kärnan av mitt inlägg.
Igår var jag och köpte julklappar till makens familj och lite julstök och så. Jag stod och var så stressad över att jag var tvungen att hinna slå in julklapparna och att jag var tvungen att laga middag, och jag måste hinna ut och springa och jag måste gå och lägga mig tidigt för jag måste få min sömn....bla. bla. bla.

Så när jag stod där i kön på Åhlens med svetten rinnandes längs ryggen tänkte jag att nu gäller det att prioritera. Jag kan inte göra allt hela tiden, det fungerar inte. Så igår valde jag att ägna mig åt julpyssel och hoppa över träningen.
Även om jag bara tagit ett lungt, kort löppass så skulle det känts så stessigt för vi åt sent etc. Jag kände mig även trött i kroppen och en antydan av att ha ont i halsen.
Men nu känner jag mig bättre så ikväll blir det en lugn löptur.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar