tisdag 2 juni 2009

Min morgon...ja, vad fan ska man säga?!?

Idag fick mitt ego sig en stor trörn...
Jag gick upp i morse och var på kanonhumör, gick ut till bilen för att köra till jobbet och efter 20 meter var jag tvungen att stanna vid sidan för något var fel.

Jag gick ut och tittade och kunde konstatera att jag hade punktering på höger framdäck.
Okej, här tror ni att freaka ut och blev paralyserad av skräck, men då tror ni fel. Jag är faktiskt lite kunnig och blev inte panikslagen.

Jag hämtade fram domkraft och fällkors och började med att lossa på bultarna. Sedan, i och för sig med ganska stor möda, lyckades jag få upp bilen så pass mycket att jag kunde få av det punkterade däcket.
Domkraften är en liten jobbig sak som inte är den lättaste att använda och det kom fram en kille och frågade om jag behövde hjälp. Jag tackade artigt nej och förklarade för honom att jag var tvungen att klara detta själv. Nästa gång kanske jag inte var så nära civilisationen och att det här var bra träning för mig.
Jag tror att han blev osäker av mitt svar och fräste något om att det inte verkade som om det gick så bra när han vände och gick. Att karlar måste bli så rädda när man inte behöver deras hjälp!!!

Så, då var det bara att sätta på reservdäcket och sedan ge mig i väg. Och det var här mina problem började...

Däcket var fastskruvat i bilen med en lång skruv. Det var en sexkantig mutter och det såg ju inte så svårt ut att få loss den, men runt själva mutterhuvudet satt det något konstigt i hårdplast som gjorde det omöjligt att komma åt själva skruven.
Hårdplasten såg ut som någon form av skruvanordning men gick inte att rubba.

Här står jag nu alltså med ett däck borttaget, bilen på en domkraft och får inte ur däcket ur bagageluckan.

Jag stod där i cirka tretio minuter och ringde alla och hela världen för att försöka klura ut hur jag skulle lösa det. Till slut tappade jag tålamodet och tog upp fällkorset och slog på allt jag kom åt.
Sedan stålsatte jag mig och tog i med hårdhanskarna. Jag slant 5 gånger och varje gång försvann en bit av någon av mina knogar. Blodet sprutade men tillslut fick jag loss den!!!

Sedan var jag så jäkla arg att jag bara satte fast däcket, parkerade bilen och tog bussen till jobbet!

Fattar inte att det ska vara så jäkla svårt hela tiden. Vem känner att reservdäcket måste sitta naglat i bagageluckan??? Antagligen en man som känner sig hotad av att en kvinnas kan byta sina egna däck själv. Tji fick han att jag inte är rädd för att förstöra knogarna...
Okej, jag ska inte vara orättvis men jag blir bara så trött.

Jag stod och skrek och svor en hel del och det är först nu som jag börjar lunga ner mig.

Ja så "bra" var min dag=(

//Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar