måndag 15 juni 2009

Helgens bestyr

I helgen har jag legat under filten och näst intill gråtit. Vilket jäkla skitväder vi har haft det!!! Svensk sommar när den är som värst!

Men vi lyckades ta oss ut på en långpromenad med Svea igår i alla fall. Vi var alla dyblöta när vi
var klara med det var det värt.

Utöver det var jag iväg och köpte cykeldäck och innerslang för att byta på två cyklar. Tyvärr tillät inte vädret att jag bytte dem.
Vet inte ens om jag kan byta själv så vi får se hur det går när väl är dags.
Men jag är ju känd för att vara en riktigt duktig däckbytare;-)

I veckan blir det jobb jobb jobb... Massor att hinna med före midsommar!

På torsdag eftermiddag kommer vi att köra ner till Skåne för att fira midsommar på makens föräldrars landställe. Det kommer att bli superskönt men lite stressigt. Vi vill försöka åka förbi Sveas uppfödare oxå som är i Dalby, typ vid Lund. Men vi vet inte om de är hemma och orkar att ta emot oss. Men det vore kul för Svea att få träffa Annika och Johan igen.

Undrar ni något över kenneln så titta in på Kennel Black Tracks
Svea heter Black Tracks Mumma i stamtavlan om ni undrar vilken lite skit som är vår. Hon är född i M-kullen, kolla gärna i galleriet.

Idag ska jag till tandläkaren, inget som jag ser fram emot direkt. Känns dyrt men jag hoppas att de inte hittar någora större fel.

Ja, just det. I lördags var det dramatik hemma hos oss. Det började brinna i microvågsugnen när vi skulle göra micropopcorn. Vi satt i vardagsrummet och märkte inte det förrän maken gick in i köket för att hämta de "färdiga" popcornen.
Vi släkte den lilla elden och kastade ut micron på balkongen. Så nu är vi microlösa=(
Tur att det inte var något värre som hände!

//Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar