tisdag 16 juni 2009

Jag är tant!

Jag är en liten tant och det är inget som jag skäms för. Inte längre i alla fall.
Det tog mig ett tag att acceptera att jag gillar saker som är "tantiga" och varje gång min syster kallade mig för tant blev jag arg. Jag var 22 år gammal och absolut ingen tant.

Men jag har kommit till insikt, jag är en liten tant och jag trivs med det.

Nu kanske ni undrar varför jag har blivit tant i sådan tidig ålder och det kan jag inte förklar, jag kan bara säga att jag gillar tantsaker och efter år av motsträvande har jag börja go with the flow.

Jag gillar att sy, sticka, virka och brodera. Ja, jag vet det man broderar och virkar är knappast något man vill använda när man är klar med det, men jag kan det och därför gör jag det. Förresten så har jag virkat en bikini en gång som jag använde tills den föll sönder, och alla tyckte att den var skitsnygg!=)

Jag gillar även att baka, ibland bara för skojs skull men gärna när det är födelsdagar eller man ska till någon och fika. Då är det alltid trevlig att ha en kaka, bulle eller dylikt med sig. Har man sedan gjort den själv är det alltid lite mer uppskattat.

Som jag skrev tidigare så äääälskar jag att pyssla och jag vill skaffa en systemkamera så att jag kan ta killerbilder och börja Scrapbooka. Ja, tantigt men jäkligt kul. Jag tillverkar även egna smycken och börjar faktiskt bli riktigt bra på det oxå.

Jag har en liten dröm, men den här är fortfarande brutalt nertyckt och jag är inte villig att släppa fram den än, om att flytta ut till "landet". Jag vet inte riktigt hur långt bort "landet" ligger så vi får se hur det blir med det.

Så där har vi det nu. Jag är en liten tant, men det är bara en av min personligheter...Resten kanske tas upp här i bloggen...eller inte=P

//Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar