tisdag 9 juni 2009

Jag vänder och vrider på ordet lagom

Okej, då vänder jag och vrider en gång till på det här med ordet lagom.

Jag har funderat på när något är lagom. Tex med träning, när vet man att man har tränat lagom mycket? När vet man att man har ätit lagom mycket? När vet man att man har druckit lagom mycket?

Oftast vet man ju när man har tränat för mycket/för lite eller när man ätit för mycket/för lite eller när man druckit för mycket/för lite (kanske mest alkohol i första avseendet och vatten i det andra avseendet).

Har detta att göra med att man inte känner efter tillräkligt? Hetsar vi bara igenom livet utan att känna efter?
Oj vad filosofiskt det här blev...Det var inte riktigt tanken från början men nu har jag hamnat i de här frågeställningarna och kan inte få dem ur hjärnan.

Jag tror att om samvetet säger att allt inom ett område är perfekt alt. lagom alltså varken för mycket eller för lite då har man hittat rätt balans. Ens tillstånd är då lagom.

Flum, flum, nu är det tankar bara tankar som kommer direkt ut ur huvudet och in på bloggen. Sorry om det verkar virrigt=)

Jag ska från och med nu fram tills att jag går och lägger mig känna efter i allt jag gör och försöka göra lagom av allt. Tror ni att jag lyckas???
Vi får se, I'll give it a try!

//Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar