tisdag 29 september 2009

Tiden rullar på

Tiden verkligen rullar på snabbt nu. Med supermycket på jobbet har jag inte tid att tänka utan det är bara att sätta på autopiloten och låta armar och ben rulla på efter invant mönster. Skönt, gillar inte känslan av att man tror att det är fredageftermiddag redan på tisdag och sedan på ångest för att det är så många dagar kvar till helg!

Mycket att göra innebär mindre tid att spendera pengar så jag har inte gjort av med några pengar sedan i lördags vilket innebär att jag har 280 :- att disponera i två dagar till. Ska verkligen försöka hålla hårt i dem då jag vill ha så mycket som möjligt över till bosparandet och min 20 000:- utmaning.

Kanske låter löjligt, 280:- vad är det egentligen? Men om jag lyckas hålla den nivån de närmsta fyra veckorna kommer jag att vara +1120:- vilket helt plötsligt blir lite mer! Om jag inte spenderar en krona till den här månaden kommer jag att kunna lägga undan 1780:- vilket är ännu mer.

Jag förstår verkligen uttrycket många bäckar små. Tyvärr gäller det åt båda hållen...
En kaffe här, en lunch ute där, en ny tröja till festen, någon taxiresa...I slutändan blir det en hel hög med pengar. Är det verkligen värt det???

//Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar