tisdag 15 september 2009

Nytt upplägg Veckans utmaning 500 spänn!

Som ni kanske förstår så gick 1000-lappsutmaningen på helvete...Minst sagt!
Fast något gott måste jag ju kunna få ut av detta, eller? Jo, självklart kan jag det! Varje misslyckande är en erfarenhet och jag misslyckas bara om jag inte ta vara på den.
Så jag hoppar upp i sadeln igen och ser över upplägget.

Så vad lärde jag mig av detta? Om jag inte gör av med pengar så blir det tillslut en urladdning som heter duga! Därav måste jag ha lite att röra mig med.

Nya upplägget kommer bli veckovis istället för månadsvis. Månadsvis är för lång tid för att man ska kunna hålla motivationen uppe. Därav kör vi veckovis.

1000-lappsutmaningen kommer från och med nu bli Veckans utmaning 500 spänn...
Så jag kommer att budgetera med 2000:- i månaden vilket blir 500:- i veckan. När veckan är slut åker överskottet in på sparkontot.

Som sagt, jag är villig att testa detta med förhoppning av att jag kommer att spendera mindre i slutändan.

Start av Veckans Utmaning 500:- börjar måndag 28/9...Spännande=)

//Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar