onsdag 19 augusti 2009

Operation spara pengar fas II

Så då har vi gått in i fas II. Detta innebär bosparande och från och med 25:e augusti har jag tänkt att klara mig på 1000:- på hela månaden. Detta för att kunna öka på mitt bosparande!

Detta låter säkert jättelite men jag kommer att ha lite mer pengar än så. Låt mig förklara.

Jag budgeterar mina pengar ganska noga. Dels för att vet vad jag spenderar dem på och dels för att inte få någora räkningar som jag inte hade räknat med=)
Detta är en enkel uppställning i ett excel-ark över alla månader med alla tänkbara utgifter. Allt ifrån hyra och mobilräkning till månader där det är födelsedagar som jag måste lägga lite mer pengar eller tex hundförsäkringen som kommer en gång per år. Inga konstigheter där inte!

De 1000 kronor som jag avser att klara mig på från 25:e augusti till 24:e september innefattar följande:
Kläder/skor/smink
Böcker/tidningar/itunes etc
Apoteket
Äta ute, allt ifrån lunch på lunchrestaurang till middag.
Fest/alkohol
Taxiresor

Ja, i princip allt! Förutom mat som vi handlar i affären. Där har jag och Maken ett separat konto.
Under september kommer vi troligtvis att göra en liten resa med Svea. Alla kostnader kring detta har jag lagt undan pengar till så det kommer inte heller att dras från 1000-lappen.

Tror ni att jag klarar det?

Det kommer bli supertufft men va fan, det kan ju inte vara omöjligt!

//Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar