onsdag 19 augusti 2009

Nu är bilen borta

Så då var det gjort. Förra lördagen till och med sålde jag min fina fina volvo, till min syster!=)

Det känns bra! Jag och Svea har gått fram och tillbaka till jobbet och det har gått bra trots att det har hällregnat flera dagar. Men med rätt kläder har det fungerat kanon!

Så nu är man billös och har på kuppen gått ner 2,5 kg=) Så jäkla nöjd! Så allt känns väldigt bra nu.

Jag och Maken har ju en fantasi om att någon gång äga vårat egna boende. Vi är lite sega med att komma på att det kanske var en bra idé och jag har typ 0:- sparat i bosparande. Så nu går "operation spara pengar" in i en ny fas. Fokus går från bilen och till att försöka spara ihop till en handpenning (jag räkna på ca 250 000:-)
Det är mycket pengar men med lite vilja, diciplin och tips&trix så ska det nog gå. Ja just det, jag kanske ska lägga till TIDEN som en viktigt komponent=)

Så fokus från och med den 25:e augusti blir att bara spendera 1000:- på en hel månad.

Jag kör ett nytt inlägg exakt vad detta gäller!

//Linnnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar