tisdag 25 augusti 2009

Målbilden

Jag har egentligen inte tänkt så mycket på målbilden när det gäller mitt sparande.
Jo, jag vet att vi behöver 250 000 kr - 300 000 kr till en handpenning inom loppet av 3 till 4 år så jag förstår att jag behöver spara, spara, spara!

Men idag slog det mig att jag kanske skulle ha ett konkret kortsiktigt mål...

Om man tar 250 000 och delar med 3 år så innebär det att man ska spara 83 334 kr på ett år vilket blir 6 945:- i månaden och då endast till bospar. Det är en otrligt svår nöt att knäcka men det är väl det som är svårt som ger oss utmaningar och tillfredställelse, eller?

Så jag tänker sätta upp ett kortsiktigt mål som drar sig över tre månader (inräknat denna lön) att spara ihop 20 000 till bosparet. Detta innebär att denna lön, lönen den 25:e september och lönen 25:e oktober måste jag snitta ett sparande på 6 670:-.

Riktigt tufft!

Måste dubbelkolla min budget för att se hur jag ska lägga upp det här.

//Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar