fredag 28 november 2008

Det finns en bakgrund för allt detta...

Som rubriken säger så finns det en liten anledning till att jag drar igång detta nu. Det är något som har legat och gnagt längst bak i huvudet och hur mycket jag än har försökt att förtränga och trycka undan lyckas jag inte med det.
Anledningen till min lilla oro är GÖTEBORGSVARVET som jag är anmäld till.

Nu tänker ni er kanske att "oj, vilken tjej som har anmält sig till en halvmara", men om sanningen ska fram så är det inte svårare än att man fyller i sina uppgifter på nätet. Thats it!!!
Det som är det tuffa är att ta sig igenom de helvetiska 21,1 km som följd 6 månader efter att man tog ett ogenomtänkt beslut. Jag talar månader av ångest och en dag av dödspanik i Göteborg, som det var förra gången jag sprang.
Ja, du läste rätt. Jag har redan sprungit Göteborgsvarvet en gång tidigare och det var det värsta jag någonsin gjort. Mycket för att jag inte kunde vara konsekvent med träningen.
Så därför tänkte jag att varför inte hoppa upp på hästen en gång till... Något som skrämmer mig otroligt mycket, men det är väl därför det kallas för en utmaning, eller?!?
Så 16:e maj 2009 kommer jag att stå där, och denna gång kommer jag att vara bättre rustad!

Så ett av mina långsiktiga mål är att springa Göteborgsvarvet 2009!
(Än så länge kommer jag inte att sätta någon tid jag ska klara det på... dock vore det så jäkla skönt om jag slog min kollega, vi kan kalla henne C)

Så där kom ett långsiktigt mål! Skillnaden från förra gången är att jag nu har min maken med mig till GBG. Det kommer att göra en stor skillnad!

Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar