torsdag 28 maj 2009

Vem är jag?

Jaha, om vi då lämnar träningen lite. Ja eller rättare sagt om vi öppnar upp mitt liv för mer än bara träning så kanske det behövs en ordentlig presentation av mig.

Jag heter alltså Linnea och bor i Bromma med "Maken" Kristoffer. Nej, vi är inte gifta och nej vi är inte förlovade men efter tre år tillsammans så känns det som om vi är gifta=) På ett positivt sätt alltså=D

För fyra veckor sedan hämtade vi hem en liten Finsk Lapphundstik som vi har valt att kalla för Svea. Hennes riktiga namn är Blacktracks Mumma och hon är det finast jag någonsin sett. Jag och Maken är så glada och nöjda med henne och just nu lever vi på små moln.
Eftersom både jag och Maken är intresserade av att utveckla Svea kommer hon att få testa på många saker. Det hon verkar tycka bäst om kommer vi att köra på.
En liten dröm jag och Maken har är att Svea ska bli en räddningshund men det kräver otroligt mycket av honom och mig. Eftersom det här är min första hund vet jag inte riktigt om jag har talang för att få Svea att komma hela vägen dit. Men vi ska försöka och se vart vi landar.

Jag jobbar med ekonomi, marknad, försäljning, logistik ja i princip allt som sker på ett företag. Anledningen till detta är att jag jobbar på ett litet litet kontor med bara 9 anställda så man får rycka ut och göra alla möjliga saker. Det är superkul att ha så många olika saker att göra, jag kan lätt bli uttråkad annars.

Jag har en stor passion för att pyssla. Och då gäller det allt möjligt.
Jag gillar att baka, att sticka, att brodera, att sy, att göra fotoalbum, att göra egna smycken, att göra egna möbler, att renovera och allt annat där man kan klippa klistra pilla knåpa såga röra knåda etc.
Jag är absolut ingen expert på något av ämnena men jag är ganska grym på det mesta=)
Ett nytt intresse är ju självklart att träna med Svea. Hon kan inte så mycket än, hon kan sitta och ibland även ligga på komande men hon är bara 13 veckor så det kommer att komma mer trix framöver!

Jag har en liten familj med mamma, pappa, två systrar och en bror med fru och två barn. Jag är yngst i den här skaran. Mamma och pappa tar för tillfället hand om min katt Lady och som det ser ut nu har Lady inga planer på att flytta ifrån dem.
Sedan har jag min förlängdafamilj som består av Makens mamma, pappa och lillebror. Jag har även min systers pojkvän och hans två barn. En underbar liten skar av människor som jag umgås väldigt mycket med.
De ställer alltid upp för mig och är de viktigaste personerna i mitt liv.

Ja, det var min presentation.

Ha det gott så länge!

//Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar